سين سين بانو
سين سين بانو
.

دویمج یه میان وعدۀ خوشمزه،ساده و سالم تبریزیه که می تونید به عنوان عصرونه ازش استفاده کنید. در حقیقت دویمج همون نون پنیر سبزی خودمونه که با اضافه کردن گردو و کره و شکل دادنشون تبدیل می شه به یه لقمۀ فوری که آمادۀ خوردنه.ضمنا می تونه يه گزينۀ خوب برای سفرۀ افطارتون باشه.البته اين نکته رو هم بگم که دویمج هم مثل همۀ غذاهای ديگه به صورت های مختلف درست می شه و این نوعیه که ما درست می کنيم و مورد پسند منه.

 

مواد لازم:

 

نان اسکو یا هر نون محلیه دیگه ای که نازک و خشک باشه 4 عدد

پنیر تبریز 250 گرم

گردو 300 گرم

سبزی های معطر(شامل نعنا،جعفری،گشنیز،ریحون،شوید،ترخون و مرزه) نیم کیلو

کره 100 گرم

 

طرز تهیه:

 

قبل از هر چیز بگم که اندازۀ مواد تقريبیه و کاملا به ذائقۀ خودتون بستگی داره. مثلا اگه طرفدار پنیر هستید می تونید زياد استفاده کنيد و اگر نه کمتر . در مورد بقيۀ مواد هم همینطور. در ضمن اگه مثل من نون اسکو نداشتید می تونید از نون لواش استفاده کنید.نون لواش رو می ذارید خشک بشه و بعد با دست خردشون کنيد.خیلی نونا روخرد نکنيد چون می خوایم زیر دندون حس بشه.در حد نون آبدوغ خیار باشه عاليه. در مورد پنیر هم می تونید به جای پنیر تبریز از پنیر صبحانه معمولی یا پنیر خامه ای استفاده کنيد. کره رو بذاريد بیرون یخچال تا به دمای محیط برسه اینجوری وقتی می خوایم مواد رو مخلوط کنیم راحتتره. از کره برای طعم دادن و چسبوندنه مواد به هم استفاده می کنیم. اگه پنیرتون پنیر تبریز باشه خیلی راحت با قاشق خرد می شه و نیازی به رنده کردن نیست اما در  مورد پنیر معمولی بهتره اول رنده اش کنيد چون اینجوری راحتتر می چسبه. گردو ها رو هم با گوشت کوب کمی خرد کنيد(زیاد ریز نکنيد تا زیر دندون بیاد) حالا سبزی ها رو هم ریز خرد کنيد و مواد رو روی هم بریزید.

 

 

مواد رو خوب با دست مخلوط می کنيم تا بهم بچسبن.

 

 

از مواد به اندازۀ گردو یا کمی بزرگتر بردارید و به شکل دایره یا بیضی در بیاريد. لقمه های آماده شدتون رو توی یخچال بذاريد تا خنک بشن و خودشون رو بگیرن و بعد نوش جان کنيد.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ جمعه 27 تير 1393برچسب:میان وعده,عصرونه,, توسط سونيا |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.